Erasmus+

Udsyn mod Europa og resten af verden udgør en væsentlig dimension på Zahles. Vi har en lang tradition for at deltage i diverse europæiske skolesamarbejder i EU-regi, og i 2019-22 er vi med i et såkaldt Erasmus+ projekt med titlen ”Young – Open – United: Growing Up in Times of Change”. Her undersøger vi bl.a. unge europæeres tanker og forestillinger om deres fremtid, samt hvordan forskellige europæiske byer forsøger at imødegå fremtidens udfordringer. Dette arbejde foregår i fællesskab med vores partnerskoler i Rom, Stuttgart, Budapest og Braga i Portugal, og projektet rummer såvel rejser med elever som virtuelt samarbejde. I tillæg til Erasmus+ projektet tilbyder Zahles også elever en mulighed for at komme på individuel udveksling, hvor de kan afprøve skolelivet på enten et fransk gymnasium i Nantes, et tysk gymnasium i Stuttgart eller på et spansk gymnasium.

Du kan læse mere om Erasmus+ her.