Verdens bedste kantine!

På Zahles er vi så heldige at have verdens bedste kantine. Her kan man købe dagens ret for 38 kroner samt forskellige sandwiches, snacks, vand, hjemmebagte boller, pølsehorn, hjemmelavede, sunde smoothies og meget mere. Dagens ret er ikke bare en ‘dagens ret’ i vores kantine. Den er altid æstetisk anrettet og yderst velsmagende og oftest med et eksotisk tvist, selv hvis der er tale om lasagne eller frikadeller. Vi har sågar måte udvide vores spisepause med 5 minutter, fordi der er så stor efterspørgsel på den lækre mad!

Vores kantineforpagter hedder Khalil, og han har en baggrund som køkkenchef på medie- og journalisthøjskolen, hvor han var ansat i 15 år. Han er oprindeligt fra Marocco og kom til Danmark i 1992. Han har rejst mange steder i verden, og hans madprincip er globalt, dvs. inspireret af køkkener fra hele verden.

Ifølge Khalil laver han fantastisk ærlig mad fra bunden af friske, nordiske råvarer. Han bager selv sine pølsehorn, brød og pizzaer og møder gerne ind kl. 5 for at have det klar til os. Han elsker at lave mad til børn og unge, for mad er vigtigt for, at man kan fungere godt og lære noget. Khalil har også den filosofi, at ingen børn eller unge skal gå sultne rundt på skolen, så har man glemt sin mad eller sine penge, skal man komme ind og få en snak med ham, så finder han er løsning.

Khalil Eddaif