Musical på gymnasiet

Hvert år laver gymnasiet en musical, som bygger på en allerede kendt musical eller film, f.eks. har vi opført ”Greaze”, ”Therkel i Ribe” og ”Highschool musical” for at nævne nogle af de seneste. Handlingen i det oprindelige stykke bliver klippet til og fortolket af både elever og lærere, så indholdet passer til en moderne verden og tager udgangspunkt i elevernes gymnasieliv på Zahles. Musicalen opføres hen over en uge i starten af januar for gymnasiet, grundskolens ældste klasser og elevernes familier. Hele 70 elever er med fra alle årgange, og de indtager alle roller i produktionen: skuespillere, sangere, musikere, dansere, koreografer, make-up-artister, rekvisitører og mange andre. Holdet øver i faste øve-weekender, og op til premieren øver de selvfølgelig ekstra meget. Hele forløbet er ret intenst og sluttes af med en festmiddag på gymnasiet for alle de medvirkende.

Jeg har været med i gymnasiets musical i to år og skal også være med i år. Jeg synes, det er mega fedt at være en del af, og det er en rigtig god måde at lære folk at kende på – på tværs af klasser og årgange. Det har i hvert fald gjort, at jeg kender mange flere på gymnasiet og har fået et større sammenhold med nogen, hvilket jeg måske ikke havde fået, hvis jeg ikke havde været med. Det kan også godt være hårdt at være med, fordi du bruger meget tid på det, men det er netop fedt at få lov til at bruge så meget tid på et fælles projekt, som alle de medvirkende går lige meget op i. Lukas 3.g

Her er billeder fra årets musical 22/23, Greaze. De er taget af Liva T fra 2.f