Ud af huset

På Zahles vil vi gerne have, at du kommer ud og oplever verden og det omgivende samfund. Du vil derfor i løbet af din gymnasietid komme på forskellige ekskursioner med dine fag og studieretning. Derudover kommer du på en introtur i første halvdel af 1.g, i 2.g kommer du til La Santa sport i en uge i november med idræt, og i første halvdel af 3.g kommer du på en studierejse, som er af længere varighed. Udover de obligatiske ture, har du mulighed for at komme på individuel udveksling i 2.g, og gymnasiet er som noget nyt med i det europæisk projekt, Erasmus+, med partnerskoler i fem lande.

Læs mere om turene ved at klikke på boksene nedenfor:

Betaling for rejser og ekskursioner

For introtur, idrætsrejse i 2.g, studietur i 3.g samt eventuelle øvrige ekskursioner opkræves særskilt betaling.

Der opkræves 1900 kr. i 1.g for forskellige aktiviteter i introforløbet samt introturen.

Betaling for idrætsrejser i 2.g og studieture indenfor Europa i 3.g er fastsat til hhv. 7.500 kr. og 5.500 kr.

Hvis der er i en klasse er enighed om at foretage en studierejse udenfor Europa, kan der opkræves op til 10.000 kr. Skolen opfordrer eleverne til selv at tjene en del af pengene til turen. Ved enighed forstås, at max to elever ikke deltager i turen. Elever, der ikke deltager i en sådan tur, vil få tilbud om at komme med på en tur indenfor Europa.