Om individuel udveksling og Erasmus+

Individuel udveksling i 2.g

Hvis du har mod på individuel udveksling allerede i 2.g, samarbejder gymnasiet med en række partnerskoler i Europa. På et udvekslingsophold vil du blive privat indkvarteret hos en værtselev og dennes familie, og du vil opleve, hvordan det er at bo og gå i skole i det pågældende land. Efter ca. et halvt år vil der være genbesøg fra den elev, du har boet hos.

Erasmus+ projekt

Erasmus+ er et to-årigt samarbejde mellem europæiske gymnasier, hvor hovedformålet er at arbejde med og udbrede forståelsen af grænseproblematikker. Hos os udmønter samarbejdet blandt andet sig i, at alle 1.g’ere efter grundforløbet skal til Tyskland og besøge det danske mindretal i Sydslesvig. Op til og efter besøget arbejder eleverne med grænseproblematikker i fagene dansk, historie og samfundsfag, og de vil i forbindelse med projektet lave plakater til en udstilling, som skal vises på skolen.

Du kan læse mere om Erasmus+ her.