Musical på gymnasiet

Hvert år laver gymnasiet en musical, som bygger på en allerede kendt musical eller film, f.eks. har vi opført ”Greaze”, ”Therkel i Ribe” og ”Highschool musical” for at nævne nogle af de seneste. Handlingen i det oprindelige stykke bliver klippet til og fortolket af både elever og lærere, så indholdet passer til en moderne verden og tager udgangspunkt i elevernes gymnasieliv på Zahles. Musicalen opføres hen over en uge i starten af januar for gymnasiet, grundskolens ældste klasser og elevernes familier. Hele 70 elever er med fra alle årgange, og de indtager alle roller i produktionen: skuespillere, sangere, musikere, dansere, koreografer, make-up-artister, rekvisitører og mange andre. Holdet øver i faste øve-weekender, og op til premieren øver de selvfølgelig ekstra meget. Hele forløbet er ret intenst og sluttes af med en festmiddag på gymnasiet for alle de medvirkende.

Jeg var med i musicalen i 1.g, og det var virkelig fedt! Til at starte med var jeg ret nervøs, fordi jeg var den eneste fra min klasse, men de andre tog virkelig godt imod én, og jeg endte med at få mange nye bekendtskaber på tværs af årgangene. Efterfølgende kendte jeg flere på gangene, og folk sagde, ’Hej Andrea’, og jeg turde f.eks. spørge en 3.g’e om hjælp i studiecenteret. Jeg var med som danser og synes, det er fedt, at man kan være med i musicalen uden nødvendigvis at være mega god til skuespil og uden at have en musikalsk baggrund.

Andrea 3.g

Se traileren fra musicalen, Greaze, herunder.

Greaze Zahles

Og et udvalg af fotos her: