Gode idrætsfaciliteter

Når der står idræt på skemaet, køres klasserne i bus til Grøndalscenteret, hvor der takket være de gode faciliteter er gode muligheder for at dyrke både boldspil, ketcherspil og rytmisk idræt. Ud over den daglige undervisning deltager skolens elever ofte i gymnasieskolernes forskellige boldturneringer.

I 1g arbejdes der typisk med opvarmningsprogrammer, boldbasis, introduktion til forskellige ketchersport, kropsbasis, svømning i DGI-byen og løbetræning.

I 2g foregår det meste af idrætsundervisningen på Club La Santa, der er et sportsresort på Lanzarote. I november tager alle 2g-klasserne 8 dage til La Santa for at dyrke en masse forskellige idrætsdiscipliner under de sydlige himmelstrøg. La Santa-turen er en unik og fantastisk oplevelse, der styrker elevernes idrætsfaglige kompetencer og det sociale sammenhold på hele årgangen. Der vil være en del træning og fysisk forberedelse op til de 8 dages intensive idrætsundervisning på La Santa. Du kan læse mere om turen og se billeder ved at klikke på linket nederst på siden.

Vi kan ikke garantere, at La Santa-turen afvikles i de kommende år.

Idræt på c-niveau er et af de fag, der kan trækkes til eksamen. Eksamen består af praktisk fremvisning af to af de discipliner, som man har haft i løbet af ens gymnasietid. Som en del af eksamen skal eleven også kunne forklare det teoretiske grundlag for disciplinerne.

Idræt på B-niveau

I 3g er det muligt at vælge idræt på B-niveau. Her er der større fokus på koblingen mellem teori og praksis. Eleverne skal planlægge og gennemføre et træningsprojekt, hvori de teoretisk og praktisk opnår forståelse for hvordan fysisk aktivitet påvirker vores sundhed og velbefindende. Desuden introduceres eleverne også til orienteringsløb, crossfit og forskellige typer af fysiologiske tests. Du kan læse mere om idræt på B-niveau og se billeder, ved at klikke på linket nederst på siden.