Zahles Skriveportal

Velkommen til Zahles Skriveportal!

Her kan du danne dig et overblik over de flerfaglige projekter, du vil støde på i løbet af dine tre år på Zahles, herunder de tre store skriftlige opgaver: DHO, SRO, SRP. Start ved hovedindgangen til højre og følg Z’et gennem 1.g og 2.g, til du står som student på tagterrassen i slutningen af 3.g. Hvert fagligt samarbejde (FS) er tilrettelagt, så du gradvist lærer mere om fagenes identitet og metoder, videnskabsteori, opgaveteknik, samt skriftlig og mundtlig fremstilling – dvs. du får styrket både almendannelse og studieforberedende kompetencer undervejs. Som fundament ligger nogle af grundelementerne i 2017-reformen, som er en del af arbejdet med de tværfaglige projekter og de store skriftlige opgaver, og som skal gøre dig i stand til at navigere i en stadig mere kompleks verden, nemlig innovative, digitale, globale og karrieremæssige kompetencer, samt videnskabsteori.

Først og fremmest er Skriveportalen dog din indgang til alt, hvad du skal vide om opgaveskrivning – bare klik på opgaven, så bliver du ført gennem alle relevante trin.